A Budapest Central European Fashion Weeket, a BCEFW-t szeptember 1–7. között rendezik és Magyarország mellett hat közép-európai ország – Csehország, Románia, Szlovénia, Szlovákia, Szerbia és Ukrajna – tervezőinek alkotásait láthatják az érdeklődők.
A BCEFW történetében először mutatkoznak be a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) és a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) frissen végzett divat- és textiltervező szakos hallgatói is, akik diplomakollekcióik felvonultatásával adnak képet a jövő generáció innovatív gondolkodásáról – áll a Magyar Divat & Design Ügynökség, a MDDÜ tájékoztatójában.
A divathét nyitónapja szeptember 1-jén lesz a Magyar Nemzeti Múzeumban, ahol a METU 26 végzős hallgatójának diplomakollekciói vonulnak fel. Szeptember 4-én a MOME Zugligeti úti campusán rendezik az évről évre teltházzal futó MOME Fashion Show-t, szimpóziummal és kiállítással kiegészülve. Szeptember 5-7. között a kiemelt divatbemutatók várják a közönséget az Apolló Galériában és a Millenáris D épületében, míg a Nemzeti Táncszínház a Fashion Hubnak, kerekasztal-beszélgetéseknek és iparági workshopoknak ad otthont.
A tájékoztató szerint a divathéten bemutatkozó márkák közel 60 százaléka fiatal tervezőké. Ez többek között a BCEFW többéves tehetséggondozó platformjainak is köszönhető: a pályakezdőknek teret adó Young Talents, valamint a feltörekvő alkotókat előtérbe helyező New Generation kollektív divatbemutatóknak.
Emellett a Fashion Hub divatprezentációin keresztül is számos tehetség kap bemutatkozási lehetőséget, úgy mint az MDDÜ Kerülj képbe! Az Év felfedezettje programjának győztesei is. Az oktatási intézményekkel létrejött kapcsolatnak köszönhetően minden szezonban divatszabó-varrónak tanuló diákok kapnak lehetőséget divatbemutatók megtekintésére.
A budapesti divathétre számos külföldi divatlap szerkesztője, valamint elismert stylist és iparági szakember érkezik majd. A divatesemény látogatottsága szezononként eléri az 5-6 ezer főt – mutatnak rá a közleményben.
A tájékoztató szerint a budapesti divathéten előadások, pop-up események, akciók, showroom-megnyitók és szakmai fórumok teremtenek lehetőséget arra, hogy a divatipar teljes spektruma – az oktatástól és gyártástól a forgalmazásig és fogyasztásig – láthatóvá váljon. Az MDDÜ kiemelt célja, hogy minél szélesebb közönség ismerje meg a hazai márkák értékeit, és egyre többen válasszák magyar tervezők termékeit.
Forrás: MTI
📷MTI/Balogh Zoltán