The Weeknd rendkívüli üzletet hozott össze

2025.12.19. - 14:00
Az előadó, akinek polgári neve Abel Tesfaye, megkötötte az egyik legjelentősebb, zenei katalógusra vonatkozó üzletet, amelyet valaha kortárs művésznek sikerült tető alá hoznia.
The Weeknd rendkívüli üzletet hozott össze

A 35 éves művész képviselői megerősítették, hogy a Lyric befektetési részesedést szerzett The Weeknd zenei katalógusában, amely pályafutása kezdetétől 2025-ig öleli fel a munkáit. Kulcsfontosságú, hogy The Weeknd és csapata továbbra is meghatározza a katalógus kreatív irányát, és tulajdonrészt is kap az újonnan létrehozott vállalatban.

A tárgyalásokhoz közelálló források szerint a megállapodást eleve úgy alakították ki, hogy elkerülje a hagyományos katalóguseladási modellt. Ehelyett olyan konstrukciót kerestek, amely megőrzi az előadó kontrollját mind a mesterfelvételek, mind a kiadói jogok felett.

A szerződés kizárólag a 2025-ig megjelent művekre vonatkozik, míg minden, a jövőben készülő zene kívül esik a megállapodás hatályán. The Weeknd meglévő kapcsolatai az XO, a Republic Records és a Universal Music Group vállalatokkal változatlanok maradnak, a Universal Music Publishing Group pedig továbbra is kezeli a kiadói jogait.

A Variety értesülései szerint az üzlet értéke meghaladja az 1 milliárd dollárt, amivel ez a megállapodás minden idők legnagyobb, egyetlen előadóhoz köthető katalógustranzakciói közé tartozik. Az egyetlen nyilvánosan megerősített üzlet, amely ezt felülmúlja, a Queen katalógusának a eladása volt a Sony Music-nak – ennek értékét hozzávetőleg 1,27 milliárd dollárra becsülték.

The Weeknd továbbra is a világ egyik legjövedelmezőbb zenei előadója. Több mint 120 millió hallgatóval a Spotifyon havonta, valamint egy globális turnéval, amelynek bevételei nemrég- az „After Hours ’Til Dawn Tour”-nál – meghaladták az 1 milliárd dollárt.

„Nem is lehetnék izgatottabb amiatt, amit a Lyric valamint Abel és a csapata közösen létrehozott. Már az első találkozásunkkor világossá vált számomra, hogy olyan emberekkel ülünk egy asztalnál, akik megváltoztatják azt, ahogyan az előadók a saját eszközeikről, zenéjükről és örökségükről gondolkodnak. Az együttműködés egyedülálló, az első ilyen jellegű partnerség egy előadó és a Lyric között – és mi rendkívül boldogok vagyunk ezzel az új vállalkozással” – mondta a Lyric alapítója, Ross Cameron.

„A Lyric célja, előadóközpontú struktúrák létrehozása, és hisszük, hogy ez a partnerség ennek a legmagasabb szintű bizonyítéka– ráadásul a világ legnagyobb előadójával. Szeretném megköszönni Abelnek és csapatának a belénk vetett bizalmat” – tette hozzá, Rich Garcia, a Lyric partnere a Varietynek.

📷Pari Dukovic