Hivatalosan is X a Twitter új logója és neve

2023.07.25. - 08:00

A Twitter tulajdonosa, Elon Musk bemutatta a közösségi média platform új logóját – számoltak be róla világszerte hírügynökségek. A hétvégén egy bejegyzésben, amelyet a hivatalos Twitter fiókjában posztolt, Musk azt írta, hogy a Twitter „fokozatosan elbúcsúzik minden madártól” – a  Twitter közismert és jellegzetes logója éppen egy madár. Tegnap pedig már a hivatalossá tette, hogyan néz ki az új Twitter logo, valamint bejelentette a közösségi platform arculatának teljes megújulását.

Hivatalosan is X a Twitter új logója és neve

Musk bemutatta az új logó terveit is, amely a kék madarat váltja: egy fekete háttérben látható, fehér X betűt. Ezentúl a bejegyzéseket, nem „tweetnek” hanem „X”-eknek hívják majd, és a “twitter.com”-ról automatikusan az x.com-ra irányítják át a felhasználókat.
A vállalat San Fransicó-i székházára a változás jeleként már vasárnap éjszaka egy óriási X-et vetítettek ki, amely a Twitter új logója, és hétfőn a közösségi hálózat nyitóoldalán már ezzel találkoztak a felhasználók.

Az eddig Twitter néven működő közösségi hálózat anyavállalatának nevét és cégformáját a tulajdonos már korábban Twitter Inc.-ről X Corp.-re változtatta.
A sajtóbeszámolók megjegyzik, hogy Elon Musk több vállalatának nevében is megjelenik az X, így űrhajózási és űrkutatási cégének, a Space Exploration Technologies Corp.-nek a közhasználatban lévő neve SpaceX. Az üzletember nemrég alapított a mesterséges intelligencia fejlesztésével foglalkozó vállalatot xAI néven. Még 1999-ben létrehozott startupvállalkozása a X.com nevet viselte, ebből nőtt ki a ma PayPal néven ismert online fizetési platform.
Linda Yaccarino, a közösségi médium elnök-vezérigazgatója a Twitter név- és arculatváltásáról annyit írt vasárnap, hogy “az X a korlátlan interaktivitás jövőjét jelenti”.

Az eddig Twitter néven működő cégnél az elmúlt hónapokban több újítást is bejelentettek, többi között fizetős szolgáltatást vezettek be az úgynevezett megerősített (megbízhatóként azonosított) felhasználók számára. A módosítások elsődleges célja, hogy a komoly veszteséggel működő közösségimédia-óriást nyereséges vállalkozássá alakítsák át.

A Twitternek- és Elon Musknak – azonban nagyobb problémái is vannak a logó – és arculatváltásnál. Múlt kedden ugyanis beperelték a céget, azt állítva, hogy a Twitter legalább 500 millió dolláros kártérítéssel tartozik volt alkalmazottainak, akiknek egyik napról a másikra megszüntettette a munkaviszonyát – emlékeztetett a Reuters.
Miután Musk megszerezte a Twittert, az alkalmazottak több mint felétől megvált, költségcsökkentésre hivatkozva.

Forrás: MTI, Rádió1

Fotó: Anadolu Agency/Getty Images